ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی

مصاحبه نشریه ایمن با یوسف جمشیدبیگی

پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۲۳ ق.ظ

یوسف جمشیدبیگی متولد سال 1356 ایلام کار خود را سال 1379 در نیروی هوایی ارتش (زاهدان) و به عنوان سرپرستار شروع کرده، سال های 80 و 81 در قسمت فوریت های پزشکی (115) منطقه 36 تهران شاغل بوده و در سال 82 به استخدام دانشگاه علوم پزشکی خرم آباد در می آید. در سال های 84 تا 86 به عنوان مدیر بیمارستان امام علی (ع) ازنا و سپس به عنوان کارشناس پرستاری در بخش سی سی یو بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) ایلام و بعدتر تا سال 88 به عنوان مسوول بخش سی سی یو و از سال 88 تا 90 به عنوان مترون بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام و سپس در بخش دیالیز بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) مشغول به کار بوده است. از سال 92 تا تیر 93 به عنوان سرپرست بیمارستان امام علی (ع) سرابله مشغول به کار بوده و اخیرا به دلیل ادامه تحصیل از سمت خود استعفا کرده و به عنوان کارشناس تحول سلامت در ستاد دانشگاه مشغول به کار است.


صحبت یا یوسف جمشیدبیگی را از خبر منتشر نشده‌ی احتمال خرید سومین دستگاه ام آر آی شروع کردیم. ایشان با بیان اینکه لازمه ی فعالیت دانشگاه در اختیار داشتن تجهیزات سرمایه ای حداقلی است در کنار عقد قرارداد با بخش خصوصی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و سهولت دسترسی عموم مردم لازم است دستگاهی که کاملا تحت کنترل و مالکیت بخش دولتی باشد تهیه گردد.

البته ایشان همچنین بیان نمودند که در حال حاضر با هر دو مرکز ام آر آی استان در خصوص برنامه نظام سلامت قرارداد داریم و مراکز موظف به ارایه خدمات با تعرفه دولتی هستند.

یوسف جمشیدبیگی که هم اکنون به عنوان کارشناس طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه مشغول به کار است این طرح را یک طرح موفق و درخشان می داند که اغلب مشکلات بیماران محروم را حل می کند . میزان حمایت دولت ازین طرح یکی از نقاط قوت برنامه است به گونه ای که از نظر مالی و اعتباری مشکلی جهت ااجرای برنامه وجود ندارد و مبالغ هزینه ای به شکل پیش پرداخت در اختیار مراکز قرار می گیرد.

عدم امکان هزینه کرد اعتبارات یادشده در ردیف هایی متفاوت با آن چیزی که اعلام شده است یکی از نقاط برجسته ی تامین مالی طرح است که البته برخی مدیران همین موضوع را یک اسیب تلقی کرده ترجیح می دهند پرداخت های مالی به صورت آزادانه در اختیار مدیران قرار گیرد.

جذب متخصصان چشم پزشکی، اورولوژی، نوروسرجری، قلب، داخلی، اطفال، زنان و زایمان، جراح عمومی، رادیولوژی، سونوگرافی و بیهوشی برای بیمارستان امام علی (ع) شهرستان سرابله از اقدامات چشمگیر و بارزی بوده که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده. اگرچه با اجرای برنامه نظام سلامت الان وضعیت مشوق ها به گونه ای است که بسیاری متخصصان زنگ می زنند و درخواست می کنند که به سرابله بیایند . این در حالی است که در سال گذشته بیمارستان امام علی (ع) سرابله 8 ماه متخصص داخلی نداشته در حالیکه در همان زمان درمانگاه تامین اجتماعی شهر زابل جهت ویزیت های درمانگاهی از متخصص داخلی استفاده می کرد.

خرید دستگاه اکوکاردیوگرافی نیز از خدماتی بوده است که در این مدت انجام شده است.

یوسف جمشیدبیگی با تاکید بر اینکه در نظام سلامت هزینه ها واقعی شده اند این شاخص را شاخص مهمی در موفقیت طرح دانست و چالش هایی از قبیل عدم همکاری اولیه برخی مراکز آزمایشگاهی که در ابتدای طرح وجود داشت در حال حاضر مرتفع شده و هم اکنون تمامی مراکز موفق به عقد قرارداد شده اند

در خصوص هزینه های غیرمعقولی که بیماران ارتوپدی و نوروسرجری میبایست پرداخت می کردند نیز شرایط به گونه ای شده است که مثلا رقم های چندین میلیونی که باید به شرکتهای ارائه کننده لوازم ارتوپدی پرداخت می شد اکنون تقریبا نصف شده و از همین مبلغ نصف نیز بیماران صرفا ده درصد پرداخت می کنند . یعنی بیماری که قبلا باید مثلا 7 میلیون به شرکت فروشنده نیل ارتوپدی پرداخت می کرد الان با رقم 350 هزار تومان مشکلش حل میشود.

موضوع بیماران ارتوپدی ونوروسرجری که لازم است به علت شکستگی ساعد، بازو، ساق یا ران اصطلاحا پلاتین کار بگذارند - و یا جایگذاری دیسک در ستون فقرات موضوع مسبوق به سابقه ای است که در طول سالیان فشار زیادی را به بیماران وارد کرده است.

در خصوص اجرای برنامه تحول نظام سلامت یکی دیگر از چالش هایی که باید حل شود این است که برخی معتقدند که پرداخت های صورت گرفته در قالب طرح نظام سلامت حداقلی بوده و انگیزه کافی را ایجاد نمی کنند در صورتی که به نقل از معاون توسعه وزارت بهداشت این پرداختی ها معادل دریافت های نامشروع برخ یافراد نبوده و نخواهد بود.

در هر صورت یوسف جمشیدبیگی امیدوار است این طرح با قدرت ادامه پیدا کرده و موانع از سر راه برداشته شوند.

نشریه ایمن برای ایشان که از نیروهای توانمند و خدوم دانشگاه هستند آرزوی موفقیت و سربلندی دارد . 

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">