ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی

نگارنده که در سرمقاله شماره پیشین پیش‌بینی کرده بود نوشتن برخی مطالب در حکم نوشیدن جام شوکران است در اولین واکنش به اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی احضار و در خصوص برخی مسایل تفهیم اتهام شد که در این شماره و شماره‌های آتی و به مرور بیان خواهد شد البته به شرط حیات!

مسوول اداره بازرسی دانشگاه با مسوول اداره نظارت بر درمان دانشگاه تماس حاصل نمودند و گوشی را روی بلندگو گذاشته که همه بشنویم . پرسیدند آیا دانشگاه کاردرمانی دارد یا خیر؟ مسوول اداره نظارت بر درمان پاسخ دادند که بله دارد. در بیمارستان آیت الله طالقانی مرکز کاردرمانی داریم.

به بیمارستان آیت‌الله طالقانی مراجعه نموده و پیگیر موضوع شدیم دیدیم که بله کاردرمانی داریم ولی نه برای بیماران زن و فقط برای بیماران مرد. ضمنا نه برای همه ی بیماران مرد بلکه فقط برای بیمارانی که مشکل روانپزشکی داشته باشند آن هم نه همه ی امکانات را بلکه صرفا پخش موسیقی !

شاید آن لطیفه را شنیده باشید که می‌گوید:

اولی از دومی پرسید : شنیده ای فلانی توی قرعه کشی بانک یک ماشین بنز برنده شده ؟

دومی جواب داد آره شنیدم. ولی ماشین نبوده دوچرخه بوده. نو هم نبوده دست دوم بوده. برنده هم نشده دزدیده!


با این حرف مسوول اداره نظارت بر درمان تازه شستم خبردار شد که آن ماشین‌هایی که گاهی از خیابان رد می‌شوند و صدای ضیط صوتشان خیلی بلند است در واقع آلاینده صوتی و مزاحم نیستند بلکه کاردرمانی های نامحسوس سطح شهر هستند.

با این حساب در هر تاکسی هم که سوار شوی یک دستگاه کاردرمانی دارد که معمولا به پخش "بزراااان بزراااان" مشغول است. شاید وقتی مسوولین دانشگاه با هم توی ماشین بنشینند احتمالا یکی شان به آن یکی خواهد گفت : آن کاردرمانی را روشن کن حوصله مان سر رفت. آن یکی هم جواب می دهد کاردرمانی ماشین خراب است الآن با کاردرمانی موبایلم یک آهنگ خوب برایت می گذارم. دوباره اولی جواب می دهد من یک تعمیرگاه خوب سراغ دارم که کاردرمانی ها را سریع تعمیر می کند می توانی یک جفت باند هم برای کاردرمانیت بگذاری. من خودم تازگی ها یک کاردرمانی خریده ام هم سی دی می خورد هم فلش. تصویری هم هست.

علاوه بر این گونه مکالمات شاید در آگهی های استخدامی آتی دانشگاه علوم پزشکی ردیف خواننده هم اضافه شود. مثلا : به یک نفر خواننده جهت انجام کاردرمانی نیازمندیم.

شما خوانندگان محترم هم می توانید با کاردرمانی جمله بسازید و برای ما بفرستید !

 

 

بالاخره پس از چند بار صفر شدن تابلوی روزشمار معکوس و صرف هزینه‌های هنگفت و عوض شدن دولت‌ها و کابینه‌ها و ... نهایتا تقاطع غیرهمسطح جاده مهران بالاتر از میدان دادگستری ایلام برای ساعاتی افتتاح شد و نگارنده خود با ذوقی وصف ناشدنی با احتیاط از روی آن عبور کرد. نشریه ایمن این افتخار بزرگ را به عموم مردم ایلام ، مسوولین و دست اندرکاران تبریک و تهنیت عرض می کند. امیدواریم در دولت های بعدی هم این فرصت برای سایر شهروندان ایلامی فراهم شود که هر کدام لحظاتی از روی پل رد شوند.

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۱)

یک بنده خدایی دارای مدرک فوق لیسانس کاردرمانی از دانشگاه تهران و رتبه اول، تو دره شهر بیکار وایساده اونوقت دانشگاه علوم پزشکی اببببببببلام  نیروی کاردرمانی نداره!!!! 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">