ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

تب مالت

سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۱ ق.ظ

اگر می خواهید از بیماری سخت تب مالت دور بمانید، شیرنجوشیده وسایر لبنیات تهیه شده از آن را نخورید و به جنین، جفت و ترشحات دام، بدون دستکش، دست نزنید.


روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام 

  • اسماعیل گلستان

ایمن 38 منتشر شد

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰ ب.ظ

ایمن 38 منتشر شد.


خوانندگان عزیز می توانند از امروز عصر برای تهیه این نشریه به دکه های مطبوعاتی چهارراه سعدی / میدان 22 بهمن ابتدای خ خرمشهر / میدان 22 بهمن جنب اداره مخابرات / خ آیت اله طالقانی روبروی فرمانداری مراجعه کنند.  

همچنین کتابفروشی هامون واقع در خ ولایت - خ جنب مسجد والی - و فروشگاه تاسیسات ساختمانی رضایی نیا واقع در خ آیت اله حیدری جنب اداره کشاوزی نیز علاوه بر دکه های مطبوعاتی محل عرضه انشریه ایمن هستند. 

خوشحال خواهیم شد اگر نظرات پیشنهادی و انتقادی شما خوانندگان را دریافت کنیم . 

همچنین ایمن پذیرای مطالب ارسالی شما شامل اخبار، تحلیل، طنز، عکس، سوژه پیشنهادی و آگهی های شما خواهد بود . 

  • اسماعیل گلستان

عصرهای روشن - شمس الدین غیابی

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۰۵ ب.ظ

برنامه عصرهای روشن هر هفته - یکشنبه ها - در محل سالن اجتماعات حوزه هنری استان و با اجرای هنرمند برجسته استان جلیل صفربیگی برگزار می شود 


برنامه دو هفته پیش به معرفی و تجلیل از شمس الدین غیابی اختصاص داشت که رزومه ایشان را ذیلا مرور می کنیم : 

شمس الدین غیابی 

فرزند فیض اله  / متولد 1352   /  پست الکترونیکی : shams_alamto@yahoo.com /  ساکن ایلام 

کارشناس ارشد ارتباط تصویری (گرافیک) از دانشگاه های هنر تهران (کارشناسی) و دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (کارشناسی ارشد)

  • اسماعیل گلستان

ستون طنز شماره 37

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۳۴ ق.ظ

به خاطرمان خطور کرد که اکنون که دو پست کلیدی دانشگاه در دست دکتر صیدنور و دکتر عبدالنور است بی تناسب نیست اگر جناب دکتر دل پیشه را بابت این انتخاب ها ذوالنورین بنامیم به معنای صاحب دو نور . البته اعطای این عنوان در تاریخ سابقه داشته و ایشان دومین نفری است که به این عنوان نایل می‌شوند.

 

  • اسماعیل گلستان

قطعی آب، قحطی مدیریت

سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۳۸ ق.ظ

عطاءالله جمالوندی

آیا صدای برخورد دبه‌ها و سطل‌های خالی به گوش مسوولین می‌رسد؟ -  این زخم کهنه و فرسوده‌ی نبود و قطعی آب بر پیکر خانوارهای ایلامی در طول سال‌های متمادی با هیچ مرهمی التیام نیافت. سال 92 انقلاب طبیعت در بارش نزولات آسمانی، ایلامی شدن قائم مقام وزیر نیرو در راس این وزارتخانه و بومی شدن استاندار بارقه‌ی امید در دل ایلامیان تشنه کام به وجود آورد اما به نظر می‌رسد وقت و انرژی مثلث نمایندگان مجلس، وزارت و مدیران استانی اندر خم کوچه‌ی اول رضایت افراد اداری سپری می‌گردد و مردم صبور ایلام به باد فراموشی سپرده شده اند .

  • اسماعیل گلستان

عطاءاله جمالوندی

خیلی ناراحت کننده است هنگامی که می‌شنوید فلان خانواده در اثر تصادف ویا... تلف شده‌اند فقط بچه‌ای کوچک از آنها مانده و هاج و واج اطراف را می‌نگرد اما جز گریه‌ی خود واطرافیان جوابی نمی‌یابد هم اکنون هم که این مطلب غیرمنتظره را می‌خوانید چنانچه هم‌چون من میگرن داشته باشید به سردرد مبتلا می‌شوید ناراحت نباشید این نشانه‌ی سلامت روان شماست زیرا هر انسان سالم از غم دیگران غمگین شده واز شادی دیگران خوشحال می‌شود.

  • اسماعیل گلستان

برق : پیشتاز در خدمت‌رسانی

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۲۸ ق.ظ

سینمایی‌ها می‌گویند فیلم‌برداری خوب فیلم‌برداریی است که دیده نشود.فوتبالی‌ها هم می‌گویند داور خوب داوری است که دیده نشود . به نظر حرف خوب و درستی است . مصداقش شرکت توزیع برق استان ایلام است که مدت‌هاست هیچ خبری از او در رسانه‌ها نمی‌بینیم.

  • اسماعیل گلستان

هانیه دختربچه ای است 12 ساله؛ شیرین و دوست داشتنی مثل اغلب دختربچه هایی که در این سن هستند؛ از ده سالگی دچار یک بیماری ژنتیکی شده که باعث شده تعادل خود را در حین راه رفتن از دست بدهد؛ مشکلات حرکتی او طبیعتا زندگی‌اش ، آینده‌اش، وضعیت درمان‌اش و همه‌ی حاشیه‌های دیگر را برای خود و والدینش در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. اینها همه یک طرف؛ رنج بیمارداری پدر و مادرش یک طرف؛ هانیه باید هر روز برود کاردرمانی تا  لااقل عضلات حرکتی‌اش را از دست ندهد. هزینه‌ی هر جلسه کاردرمانی او ده‌ها هزار تومان است که مشمول بیمه هم نیست

  • اسماعیل گلستان

انحلال شورا یا استیضاح شهردار؟ مساله این است

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۰۷ ق.ظ

نامه سرگشاده جمعی از اساتید دانشگاه به استاندار

جناب آقای مهندس مروارید

استاندار محترم استان ایلام

با سلام و احترام و آرزوی توفیق و امید به تدبیر دولت در اداره امور

با توجه به اتفاقات اخیر در حوزه شورای شهر و شهرداری ایلام بر آن شدیم تا سربسته و با قید محرمانه نامه‌ای بنویسیم و مساله را از زاویه‌ی دید جمعی از شهروندان برای جنابعالی تشریح نماییم اما در گشودن نامه و ارسال رسانه‌ای آن فایده‌ای دیدیم و آن اینکه دست‌کم بخشی از شهروندان از ارتباط حق و تکلیفی (حق خود و تکلیف مسوولین) که در این نامه بیان می‌شود آگاه می‌شوند.

مستحضرید که در حدود هشت ماهی که شورای اسلامی شهر ایلام شهردار را با ده رای از یازده رای برای شهرداری ایلام انتخاب کرده اند مکرر سخن از عزل و استیضاح رفته و در نهایت اخیرا این اتفاق محقق شد و لیکن شهردار با رای بخشی از اعضای شورا در سمت خود ابقا شد. تا اینجا ابدا ً خدشه‌ای به قانون وارد نشده و اصولا قانون‌گذار خود چنین راهی را پیش پای شوراییان گشوده است اما اگر این پرده برافتد و به تعبیر عامیانه سری به پشت پرده بزنیم حکایت چیز دیگری است

1.  

  • اسماعیل گلستان

توضیح یک عکس و یک فایل ویدیویی از همان عکس

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۶ ق.ظ

با توجه به اینکه برای برخی خوانندگان نشریه سوال ایجاد شده بود که تصویر صفحه اول شماره 37 نشریه ایمن دقیقا چیست این توضیح را لازم دیدم که تصویر مربوط به آمبولانسی است که لاشه آن چادرپیچ شده و در گوشه ای از حیاط بیمارستان ایت الله طالقانی (ره) ایلام قرار دارد. (گوشه ی انتهایی بخش امور اداری)  این آمبولانس همان گونه که در سرمقاله شماره 37 اشاره شده است متاسفانه و به دلیل سهل انگاری های مدیریتی و عملیاتی منجر به کشته شدن سه عضو از یک خانواده شد.

لینک زیر تصویری است که با تلفن همراه از حمل آمبولانس بعد از تصادف گرفته شده است:


دانلود فیلم حمل آمبولانس



  • اسماعیل گلستان