ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی

برق : پیشتاز در خدمت‌رسانی

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۲۸ ق.ظ

سینمایی‌ها می‌گویند فیلم‌برداری خوب فیلم‌برداریی است که دیده نشود.فوتبالی‌ها هم می‌گویند داور خوب داوری است که دیده نشود . به نظر حرف خوب و درستی است . مصداقش شرکت توزیع برق استان ایلام است که مدت‌هاست هیچ خبری از او در رسانه‌ها نمی‌بینیم.این نشانه‌ی خوبی است و معنای واضح آن این است که دارد بی سروصدا کار خودش را می‌کند. خیلی که به حافظه‌ام فشار می‌آورم آخرین مورد، پارسال همین وقت‌ها بود که برق یک عده در منطقه چالیمار قطع شده بود و ساکنین شاکی شده بودند. پیگیری‌های نگارنده منجر به اطلاع ازین امر شد که علت حادثه پدیده‌ی قبیح سرقت سیم‌ها توسط برخی اراذل و اوباش بوده است. در این خصوص با مسوولین شرکت توزیع برق استان به گفتگو نشستیم که خبردار شدیم عملیات تعویض سیم‌های مسی با کابل آلومینیومی در سطح وسیعی در کل استان در حال اجرا بوده که باعث می‌شود علاوه بر کنترل موارد مربوط به سرقت کابل از نظر کیفیت نیز به مشترکین برق مناسب‌تری رسانده شود. ضمناً این برنامه تا تعویض کامل همه‌ی شبکه‌های فشار ضعیف مسی در سطح استان ادامه خواهد داشت. این امر علاوه بر تامین برق مطمئن منجر به جلوگیری از قطعی‌های ناخواسته ناشی از برخورد شاخ و برگ درختان و پرتابه‌ها و پیش‌گیری از سرقت تاسیسات و انرژی و نیز رعایت حریم امن و قانونی و جلوگیری از خطرات ناشی از برق‌گرفتگی خواهد شد.

در بخش زیرساخت، این شرکت با نصب ترانس‌های جدید و اصلاح ترانس‌های قدیمی و شبکه‌های توزیع متناسب با اعتبارات خود در حال نوسازی است.

هدف نهایی شرکت توزیع برق استان ایلام تامین و تحویل برق و انرژی مناسب و ایمن  به مشترکین سطح استان و جلب رضایت حداکثری می‌باشد.

در ذیل به اختصار به بخشی از فعالیت های انجام گرفته در سال 92 اشاره می گردد:

اصلاح شبکه فشار ضعیف:  81 کیلومتر

اصلاح شبکه فشار متوسط :  16 کیلومتر

اصلاح پست هوایی :  16 دستگاه

احداث و توسعه شبکه فشار ضعیف : 48 کیلومتر

احداث و توسعه شبکه فشار متوسط : 97 کیلومتر

نصب پست جدید :  250 دستگاه

ضمناً با صرف هزینه‌ای بالغ بر 6484 میلیون ریال تعداد 11 روستا با 112 خانوار از داشتن انشعاب برق برخوردار شده‌اند.  همچنین در سال 92 مبلغ 187میلیارد ریال در بخش اعتبارات طرح‌های توزیع جذب و هزینه شده است .

در استان ایلام 187 هزار و 584 مشترک برق ، 4740 دستگاه پست هوایی با ظرفیت 800 مگاولت آمپر و 6568 کیلومتر شبکه توزیع وجود دارد .

 

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">