ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی

گزارشی از دو نشست مطبوعاتی

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۱۹ ق.ظ

رامک



آیتم خالی سلامت و روحیه نقد ناپذیری  : مشخصات صدا و سیما

توضیحات قانع کننده ی شهردار به اصحاب رسانه در خصوص سوالات استیضاح


در عصر روز 10 تیر ماه سالروز آزاد سازی مهران در برنامه "روژیتی" شبکه استانی آهنگی پخش شد به مناسبت همین موضوع که در آن خواننده‌ی محترم با لهجه و موسیقی‌ای که چندان برگرفته از موسیقی و زبان نه تنها مردم مهران که مردم ایلام هم نبود با صدای زیبا تکرار می‌کردند "مه منالی شاری مهرانم" بنده انگشت تعجب گزان که در فاصله‌ی بی‌خبری چند ماهه‌ی بنده از مردم مهران چقدر همه چیز عوض شده و حتی کلمات و واژگان روزمره‌ی آنها هم تغییر کرده از بستگان خود پیگیر ماجرا شدم که چه اتفاقی افتاده که شما به بجای کلمات بچه، ساکن، شهروند، عضو و ... می گویید منال؟ و آیا واژه ی "شار" را هم همین طور تلفظ می گنید؟ این واژگان که البته بومی استانی دیگر و شهرستانی دیگر است چگونه وارد زبان شما شده؟ شاید خاصیت بازارچه ی مرزی است که واژه‌های مختلف را در کنار اجناس مختلف عرضه می‌کند! خوشبختانه پاسخ شنیدم که مشکل از گیرنده‌های تلویزیونی ما بوده و مردمان شهر مهران کماکان به زبان آبا و اجدادی خود در حال گفتگو با هم هستند. حال آن کلمات و موسیقی نامتناسب چگونه سر از برنامه ی زنده ی صدا و سیمای ایلام درآورده عرض میکنم:

روز قبل از این سالروز و به مناسبت ورود به ماه مبارک رمضان و از طرفی ورود به دومین دهه ی فعالیت شبکه استانی ایلام نشست خبری مدیرکل سازمان صدا و سیما با اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست که به روال همه‌ی نشست‌های همه‌ی ادارت با تاخیر نیم‌ساعته آغاز شد گزارشی از عملکرد سازمان ارائه شد که اهم آن جذب مخاطب 75 درصدی و اعتماد 85 درصدی در سال 92، حضور پررنگ و کسب افتخار در جشنواره سینما حقیقت، حضور موفق در جشنواره فجر، حضور موفق در هجدهمین جشنواره تولیدات مراکز، نصب فرستنده های دیجیتال و امکان دریافت 20 شبکه ملی و یک شبکه استانی در 9 مرکز شهرستان بود. همچنین نصب فرستنده دیجیتال در شهرستان ملکشاهی و پوشش همه ی بخش های استان برنامه مهم سال 93 عنوان شد . ضمنا در چشم انداز مدیریت سازمان، پوشش تمامی روستاهای استان در سال 94 و دیجیتال شدن 98 درصد استان در سال 95 عنوان شد که نفس نگاه دوراندیشانه سازمان محل قدردانی و ستایش است.

مدیرکل سازمان صدا و سیما عنوان نمودند که در ماه مبارک رمضان علاوه بر برنامه های "شمیم سحر" و "روژیتی" برنامه زنده شبهای قدر را هم خواهیم داشت. ترتیل خوانی قرآن کریم در هرروز و پخش آن در روز بعد، تفسیر قرآن به صورت روزانه توسط نماینده محترم ولی فقیه در استان، سریال طنز 26 قسمتی ویژه ماه رمضان و مجموعا 9 هزار و 60 دقیقه برنامه سیما و 10 هزار و 740 دقیقه برنامه صدا در کنار ویژه برنامه سالروز آزاد سازی مهران از برنامه های صدا و سیما خواهد بود.

در حاشیه این نشست اما دو نکته مهم اشاره شد که اهمیت حاشیه را به اندازه متن پررنگ می‌کند.

یکی پاسخ مدیر کل صدا و سیما به پرسش سردبیر نشریه ایمن بود در خصوص کم رنگ بودن برنامه های مرتبط با سلامت که عنوان شد این امکان به شکل مشخصی و در جلسه ای که اخیرا برگزار شده به ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایلام داده شده که به صورت رایگان آیتم مربوط به سلامت را روی آنتن ببرند که متاسفانه کم کاری دانشگاه علوم پزشکی منجر به عدم اجرای برنامه تا این زمان شده است. همچنین سوال بعدی خبرنگار نشریه ایمن از مدیر کل صدا و سیما در خصوص روحیه نقدناپذیری و عدم استفاده از کارشناسان خبره ی برون سازمانی اگر چه با پاسخ انکارآمیز ایشان مواجه شد و مصادیق استفاده از کارشناسان ذکر شد اما برنامه ی روز بعد شبکه استانی که در ابتدای این مطلب اشاره شد خود نشانه ی واضحی بود از نوع سیاستهای حاکم بر سازمان.

 

شهردار

نشست دیگری که گزارش آن با تاخیر به شما خوانندگان نشریه ارائه می شود نشست شهردار شهر بود با اصحاب رسانه در خصوص اتفاقات مربوط به استیضاح شهردار توسط شورای شهر که در تاریخ 25 خرداد و در محل دفتر شهردار برگزار شد.

موضوع استیضاح شهردار به دلیل اهمیت آن و پیگیری های رسانه های مختلف تا امروز برای اغلب شهروندان روشن شده است و در این گزارش صرفا به برخی حاشیه هایی که شاید نشنیده باشید اشاره می شود.

اولین نکته اینکه در جلسه استیضاح شهردار در محل ساختمان شورا به صلاحدید اعضای محترم شورای شهر از ورود خبرنگاران جلوگیری به عمل می آید . حتی به مسوول روابط عمومی شهرداری هم  اجازه ضبط تصویر مراسم را نمی دهند و کار به جایی کشیده می شود که حتی مهندس منصورپور، شهردار ایلام از روشن کردن گوشی خود نیز بر حذر داشته می شود تا مبادا حرف های رد و بدل شده جایی ضبط شود!

همچنین از طرف یکی از نشریات محلی بیان شد که شورای شهر پیشنهاد مناظره به شهردار را داده است که این پیشنهاد با  پاسخ شهردار مبنی بر قبول مناظره در صورت لزوم مواجه شد.

در این نشست به همه ی سوالات مطروحه شورا به شکل تفصیلی و جامع پاسخ داده شد که اقناع حاضرین را در پی داشت. البته مواردی هم عدم اقناع وجود داشت که دلایل و حواشی غیرقابل بیان دیگری داشت.

 

 

 

 

 

 

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">