ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی



یکی از دافعه‌های شهر ایلام که به وضوح مصداق عدم رعایت حقوق شهروندی است سرعت‌گیرهایی است که به شکل غیررسمی و خودجوش توسط شهروندان و معمولا داخل کوچه‌ها و جلوی منازل شخصی ایجاد می شوند. حتما برایتان پیش آمده که با خودروی شخصی از کوچه ای گذشته باشید و گاهی از ایتدا تا انتهای کوچه از روی چندین سرعت گیر رد شده باشید. گاهی ارتفاع و شیب آنها به گونه ای است که عنوان سرعت گیر برایشان خیلی بامسما نیست و چیزهایی فراتر از سرعت گیرهستند. حتما محل تعدادی از آنها را هم حفظ هستید و در مسیرهای روزمره تان مراقبید به گونه ای از روی آنها رد شوید که کمترین خسارت به جلوبندی ماشینتان وارد شود. با این موضوع چگونه باید برخورد کرد؟

الف: فرهنگ سازی توسط شهرداری و شورای شهر با کمک رسانه های استانی مخصوصا صدا و سیما

این موضوع درکنار بسیار موضوعات دیگر می تواند یکی از فرهنگ سازی های سازمان های مرتبط باشد. درواقع بسیاری از کسانی که چنین اقدامی می کنند آگاه نیستند که حق مالکیت کوچه و خیابانی که در آن زندگی می کنند با آنها نیست و در واقع جایی که دیوار خانه تمام می شود مالکیت هم تمام می شود. فلذا ایجاد هرگونه تغییر اعم از سرعت گیر ، حفر چاله و یا ... به منزله خسارت به اموال عمومی محسوب می شود. خواه این اتفاق درست جلوی منزل شخصی خود باشد خواه هر جای دیگر. انتظار می رود که نهادهای مرتبط شامل صدا و سیما، شهرداری و شورای شهر در این خصوص فرهنگ سازی نمایند.

ب: اعمال جریمه های متناسب پس از هشدارهای لازم

بدیهی است پس از  فرهنگ سازی لازم و هشدارهای مرتبط در صورتی که کسانی عمدا به چنین خطایی مرتکب شوند باید خود را مستحق جریمه بدانند. اهرم تنبیهی همواره به عنوان یکی از گزینه های نهایی می تواند در دستور شهرداری شهر باشد.

ج: موارد الف و ب پیشنهادات نگارنده بوده و قطعا شورای شهر و شهرداری به اقتضای وظیفه ذاتی خود موظفند علاوه بر راهکارهای ارائه شده اقدامات مقتضی انجام دهند.

 

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">