ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی


مروری بر آنچه که در سال  93 در نشریه ایمن گذشت :

·        مطلب "چند تصویر از دانشگاه آازد اسلامی واحد علوم و تحقیقات" در شماره 34 نشریه به بیان مشکلات واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد پرداخت که با تغییرات مدیریتی و ساختاری پیش آمده که منجر به ادغام آن واحد با دانشگاه آزاد شد بخشی از مشکلات رفع شد. از پیگیری مطلب یاد شده خوشحالیم

·        در شماره 35 به ماجرای زد و خورد پیش آمده در جلسه مجمع سالانه نظام مهندسی پرداختیم که کار به درآوردن کت کشید و فحاشی و شکایت و شکایت بازی. اتفاق ناخوشایندی بود که لکه آن بر دامان نظام مهندسی برای همیشه خواهد ماند .

·        ماجرای استیضاح شهردار توسط شورا را بررسی کردیم که منجر به نامه سرگشاده برخی اساتید دانشگاه به استاندار محترم هم شد که خواهان لغو شورا شده بودند شورا  ملغی که نشد هیچ، چند ماه بعد شهردار را هم عوض کردند!

·        موضوع سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام و خرابی های آن را پیگیر شدیم که حواشی آن هنوز هم ادامه دارد! متاسفانه تنها دستگاه مرکز استان به محض خرابی منجر به تردد بیش از حد آمبولانس ها می شود و هنوز هم مشکل برقرار است.

·        هانیه که نظام سلامت او را نمی دید هنوز هم دیده نمی شود اگرچه مسئولین ذیربط هنوز ادعا دارند در بخش دولتی کاردرمانی انجام می شود اما هانیه کماکان در نقطه کور نظام سلامت جلوی چشم پدر و مادرش دارد آب می شود.

·        به تفصیل نوشتیم که با وجود دو دستگاه ام آر آی در استان خرید دستگاه سوم در شرایطی که اعتبارات محدود است و مشکلات اولویت دار دیگر از جمله سی تی اسکن و رادیوتراپی و ... . کماکان موجودند به صلاح نیست هنوز دستگاه سوم خریداری نشده اما به نظر اراده مسئولین بر اولویت ها نیست.

·        به وضعیت نابسامان دندانپزشکی در استان با تاکید بر شرایط نابسامان برخی شهرستان ها پرداختیم که کمابیش در شهرستان سیروان وضع بهتر شد اما در جاهای دیگر نه!

·        به "اهمیت جان و زندگی شهروند ایلامی"پرداختیم و اتفاق ناگوار فوت کودک شش ساله در اثر خطای پزشکی که همانطور که انتظار می رفت آب از آب تکان نخورد.

·        در سال گذشته شایعه ای پیش آمد که در حیاط بیمارستان شهید مصطفی زنی زایمان کرده است مسئولین تذیب کردند و ما هم ادامه ندادیم!

·        موضوع پرداختی های خارج از قانون به پزشکان مقیم بیمارستان بدون آنکه خدمات مقیمی را پرداخت کرده باشند موضوع دیگری بود که انحراف از نظام سلامت تلقی شد و ان شاء الله که تکرار نشده باشد

·        سالک موضوع دیگری بود که مخصوصا در فصل گرم سال مردم مهران و دهلران را درگیر خود کرد و البته مسئولین محلی اعلام کردند آمادگی مهار سالک را در کشور همسایه دارند.

·        مشکلات بیماران سرطانی که نیازمند رادیوتراپی هستند و به دلیل فقدان تجهیزات و متخصصین لازم مجبور به مسافرت های مکرر به استان های دور و نزدیک هستند نیز بررسی شد که دریغ از قدمی برای حل مشکلات آنها

·        به حماسه اربعین پرداختیم و آماده باش مسئولین در حوزه های مختلف برای اربعین سال بعد که امیدواریم حاصل آن را در سال جدید ببینیم

·        و نهایتا در تمام طول سال به طرح تحول نظام سلامت پرداختیم و نقاط قوت و ضعف آن.

 

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۱)

سلام داش اسماعیل
خوب هستید؟
وبلاگ خوبی دارید
اگه موافقید برا افزایش بازدید وبلاگامون تبادل لینک کنیم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">