ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی


 

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان اعلام کرد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اقلام دارویی و خدمات درمانی غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاری بخش گفت: با توجه به معافیت انواع دارو، لوازم مصرفی درمانی، خدمات درمانی (انسانی، حیوانی و گیاهی) و خدمات توانبخشی و حمایتی از مالیات بر ارزش افزوده، مطابق بند ۹ ماده ۱۲ قانون، دریافت هرگونه وجهی تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده از اقلام دارویی و خدمات درمانی توسط داروخانه ها و مراکز درمانی غیر قانونی است.

معاون سازمان مالیاتی اظهارداشت: با وجود تصریح قانونگذار و براساس گزارش های واصله، برخی از داروخانه ها اقدام به دریافت مالیات بر ارزش افزوده می نمایند که با توجه به معافیت مذکور، دریافت هر گونه وجهی مازاد بر قیمت رسمی دارو و لوازم مصرفی درمانی و ... توسط داروخانه ها و مراکز درمانی خلاف مقررات بوده و به عنوان گرافروشی محسوب می شود و نهادهای نظارتی ذیربط تکلیف دارد براساس قانون و مقررات، موضوع گرانفروشی دارو را بررسی و برابر مقررات با خاطیان رفتار نماید.

طاری بخش ادامه داد: لذا با توجه به این اقدام غیرقانونی و به منظور پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، به اطلاع عموم شهروندان عزیز می رساند که انواع دارو، لوازم مصرفی درمانی، خدمات درمانی (انسانی، حیوانی و گیاهی) و خدمات توانبخشی حمایتی از شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده خارج بوده و در صورت مواجهه با گران فروشی دارو، موضوع از طریق سازمان تعزیرات حکومتی قابل پیگیری خواهد بود.

 

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">