ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی

اخبار علمی

دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ق.ظ

سلاح جدیدی برای مبارزه با سرطان پوست

پژوهشگران بریتانیایی می گویند سلاح جدیدی برای مبارزه با سرطان پوست ساخته اند. آنها مدعی اند با دستکاری ژنتیکی ِ گونه ای از یک ویروس - که معمولا عامل تبخال است- به دارویی دست یافته اند که ظاهرا میتواند سرطان پوست را درمان کند. ولی این دارو هنوز مجوز نگرفته و فعلا تنها در درمان گروه محدودی از بیماران استفاده می شود .

*

آب آلبالو و نقرس

پزشکان دانشگاه نورتمبریا می گویند نوشیدن یک لیوان آب آلبالو در روز می تواند اسید اوریک اضافی را به مدت تنها چند ساعت از بدن پاک کند و دردهای ناشی از بیماری نقرس را تسکین دهد.

*

سیگار و بیهوشی

پژوهش محققان در ترکیه نشان می دهد سیگاری ها و افرادی که در معرض دود سیگار هستند هنگام جراحی به داروی بیهوشی و آرامبخش های بیشتری نیاز خواهند داشت

*

درمان ضایعات نخاعی

مطالعه روی موش‌ها نشان داده که ترکیبی از داروهایی که برای درمان سرطان در مرحله آزمایش هستند، ممکن است در درمان ضایعات نخاعی هم سودمند باشند.

*

درمان خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست

نتایج تحقیقی که درباره تاثیر ترکیب دو داروی سرطان برای درمان خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست (ملانوما) انجام شده نشان می‌دهد که این روش دوره توقف پیشرفت تومور را چند ماه افزایش داده است.

*

افسردگی ملایم و نارسایی قلبی

طبق تحقیق جدید ارائه شده در «کنگره ۲۰۱۵ نارسایی قلبی» اروپا، افسردگی ملایم تا حاد با افزایش ۵ برابری تمامی علل مرگ در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مرتبط است

*

 

عفونت و ضریب هوشی

طبق یک مطالعه جدید، افرادی که مبتلا به عفونت های شدید شده بطوریکه مجبور به بستری شدن در بیمارستان می‌شوند، دارای IQ نسبتاً پایین تری از حد میانگین هستند.

*

خواب و حافظه

محققان دانشگاه سد در مجارستان دریافته اند که خواب منقطع و آشفته بر فرآیندهای متفاوت حافظه و نحوه یادگیری کودکان تاثیر می گذارد.

*

باز هم عفونت و ضریب هوشی

نتایج یک بررسی جدید تایید می کند که ابتلا به هر نوع عفونت شدید می تواند روی ضریب هوشی نیز تاثیر سوء داشته باشد.

*

پارکینسون و افسردگی

تحقیقات نشان داده است احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون در افرادی که افسردگی دارند بیشتر است

*

بادام زمینی و قلب

مطالعه مصرف بادام زمینی نشان داده است که گنجاندن آنها به عنوان یک وعده غذایی پرچرب باعث بهبود واکنش تری گلیسیرید بعد از وعده غذا و حفظ عملکرد غشاء درونی رگ های قلب می شود.

 

 

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">