ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی

فریب برخی تبلیغات را نخورید


 یکی از معضلات و تهدیدهای سلامت در جامعه و مخصوصا در ایلام وجود مراکزی است که به شکل غیرقانونی تحت عنوان دارالشفا یا کلینیک گیاه درمانی و عطاری و ... فعالیت می کنند. در طول سالیان گذشته نیز باوجود شکایات متعدد کسانی که توسط این مراکز دچار عوارض جدی و شدید جسمی و روحی شده بودند متاسفانه فعالیت این مراکز نه تنها کمرنگ نشد که عمدتا بیشتر هم شد. اما در این میان، درطول هفته های گذشته و با همت اداره نظارت بر محصولات سلامت محور معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، یکی از جدی ترین آسیب های سلامت استان که تحت عنوان شفاخانه امام رضا(ع) فعالیت می‌کرد با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی استان ایلام  و همچنین اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره آگاهی استان ایلام و نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در قالب گشت مشترک، تعطیل و داروهای غیرمجاز آن جمع آوری و فرد خاطی نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

لازم به ذکر است تبلیغات سوء و اغواکننده مرکز یاد شده با عنوان درمان تضمینی انواع سرطان، چاقی، لاغری، حجامت، پوست و زیبایی و .. . متاسفانه بر بسیاری از شهروندان ایلامی موثر بوده است. از اقدامات غیرقانونی مرکز یاد شده ساخت و تهیه انواع داروهای گیاهی و دست ساز تقلبی و فاقد اثرات درمانی شامل کرم و لوسیون و پماد و قرص و کپسول و شربت و پودر مکمل و ... با برچسب آلامتو و تحت عنوان متخصص طب سنتی و نماینده و بازرس طب سنتی و حجامت ایران همراه با تبلیغات گسترده در سطح شهر با اسامی شفاخانه و کلینیک گیاه درمانی امام رضا(ع) بوده است.

نشریه ایمن به نمایندگی از شهروندان ایلامی انتظار دارد این برخورد قاطعانه با سایر متخلفین نیز صورت پذیرد

 

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اداره نظارت بر محصولات سلامت محور 

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">