ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی

خبرگزاری مهر:

شهرستان تازه تاسیس بدره از توابع استان ایلام به دلیل کمبود امکانات پزشکی و درمانی هم اکنون با مشکلاتی مواجه است که موجب رفت و آمد مردم به مرکز استان برای دریافت خدمات درمانی شده است.

یک درمانگاه متروکه همه سهم مردم شهرستان ۴۵ هزار نفری بدره در ۸۰ کیلومتری ایلام است، این قضیه سالهاست مردم این شهرستان را بسیار آزار می دهد ولی تاکنون وعده های مسئولان برای حل مشکلات درمانی و پزشکی تحقق پیدا نکرده است.

در حال حاضر کمبود امکانات پزشکی و درمانی اعم از آزمایشگاه، پزشک متخصص، سونوگرافی و...به خوبی در این شهرستان نمایان شده است ولی به رغم  شهرستان بودن از بیشتر امکانات بی بهره است.

طی چند سال اخیر که این منطقه به شهرستان ارتقا یافته است، ۲۵ هزار مترمربع زمین رایگان از سوی مردم به دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای ساخت یک مرکز اورژانس مجهز داده شد ولی هنوز این مرکز به اتمام نرسیده است.

در این سالها بارها مسئولان استانی و نمایندگاه مردم در مجلس از این مرکز اورژانس بازدید کرده اند ولی به رغم تاکید مردم بر نیاز مبرم به این مرکز متاسفانه هنوز وعده های مسئولان تحقق پیدا نکرده است.

مردم برای درمان به مرکز استان و دره شهر رفت و آمد دارند

علی ملکی از شهروندان شهرستان بدره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان بدره حدود ۳۰ سال است که دارای همین درمانگاه است و هیچ تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه درمانگاه شهرستان فقط در حد یک پزشک عمومی است و هیچ امکانات و تجهیزاتی در این درمانگاه وجود ندارد، در حالی که این منطقه یک شهرستان است.

این شهروند با اشاره به اینکه برای کوچکترین کار پزشکی و درمانی باید به شهرستان دره شهر و مرکز استان مراجعه کنیم، عنوان کرد: بخش پزشکی و درمانی بدره در حد و اندازه یک شهرستان نیست و متاسفانه نبود پزشکی متخصص در این درمانگاه نیز به خوبی محسوس است. بخش پزشکی و درمانی بدره در حد و اندازه یک شهرستان نیست و متاسفانه نبود پزشکی متخصص در این درمانگاه نیز به خوبی محسوس است

وی افزود: انتظار داریم مسئولان هرچه سریعتر در تنها مرکز درمانی شهرستان یعنی مرکز اورژانس نسبت به اتمام آن اقدام کنند تا مشکلات مردم کمتر شود.

این شهروند عنوان کرد: در بحث پزشکی و درمانی هم اکنون یک مرکز اورژانس در شهرستان در حال ساخت است که هرچند وقت یک بار ساخت آن تعطیل می شود و بعد از مدتی دوباره شروع می شود.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون روند ساخت فیزیکی اورژانس در حال انجام است و تازه بعد از اتمام نوبت امکانات و تجهیزات است که قطعا این مهم برای شهرستان زمان بر است.

وعده فرماندار برای اتمام مرکز اورژانس بدره تا هفته دولت

سیروس مرادحاصلی فرماندار شهرستان بدره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساخت مرکز اورژانس بدره از چند سال پیش در شهرستان آغاز شده به عنوان یک مطالبه مهم مردم شناخته می شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر پس از وقفه ای چندماهه در ساخت این مرکز اورژانس، کار ساخت اجرایی ساختمان اورژانس دوباره آغاز شده و خوشبختانه فضای فیزیکی این مرکز در مراحل پایانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه بعد از اتمام فضای فیزیکی طرح، باید این مرکز تجهیز شود، گفت: امیدواریم این طرح در هفته دولت به بهره برداری برسد و بخشی از مشکلات مردم به خصوص برای رفت و آمد به مرکز استان برای نیازهای پزشکی حل شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافته و هم اکنون روند و شتاب کار بیشتر از قبل شده است.

در حال حاضر امکانات پزشکی و درمانی به عنوان یک زیرساخت اصلی در هر منطقه محسوب می شود و این شهرستان نیازمند توجه در بحث جذب پزشک متخصص و امکانات پزشکی و درمانی است.

امیدواریم مرکز اورژانسی که برای این شهرستان ساخته می شود دارای امکانات بسیار خوبی باشد و مهمتر اینکه در بحث تجهیز شدن این مرکز مسئولان زیاد تعلل نکنند.

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">