ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی

از ایلام تا اطریش / ایمن 50 منتشر شد

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ

وزیر درمان در قم گفت : هزینه های درمانی کاهش یافته است.

برای ما سوال است که چگونه ؟ وقتی کسی درمان می شود برای درمان او نیاز است که آن فرد به پزشک مراجعه کند بیماری او تشخیص داده شود و برای این تشخیص ممکن است لازم شود که آزمایش های پاراکلینیکی انجام شود سپس با کمک دارو و تجهیزات پزشکی بیمار درمان شود.  حال سوال اینجاست که چگونه هزینه های درمان کاسته شده است؟ آیا شرکت های تجهیزات پزشکی خارجی تصمیم گرفته اند برای کمک به نظام سلامت تجهیزات خود را ارزان تر به ایران بفروشند؟ آیا قیمت محصولات اولیه برای تولید داروهای ایرانی و خارجی کاهش یافته است؟ آیا مواد مصرفی آزمایشگاهی ارزان شده است؟ آیا دستمزد پزشکان کاهش یافته است؟ کاش وزیر محترم درمان توضیح می داد کاهش هزینه در کدام قسمت از فرایند درمان صورت گرفته است؟

وزیر درمان در ادامه گفت: در راستای دستور رییس جمهور مبنی بر احداث بیمارستان 1000 تختخوابی شهر قم، تا بحال کارهای مطالعاتی آن توسط مشاورین برجسته خارجی از کشور اتریش به اتمام رسیده و امیدواریم تا 4 ماه آینده عملیات ساخت و ساز این بیمارستان به عنوان یکی از مجهزترین و بروز ترین بیمارستان های کشور که به نوعی نگین خدمات درمانی دولت تدبیر و امید است آغاز شود.

از وزیر محترم درمان خواهشمندیم به مهندسان طراح اتریشی بگوید که فضای سبز داخل حیاط بیمارستان را به شکلی طراحی کنند که جا برای چادرزدن همراهان بیمار ایلامی تعبیه شود.

ایشان ادامه داد امیدواریم تا پایان دولت یازدهم حداقل دو هزار تخت به بیمارستان‌های قم افزوده شود زیرا شیعیان از سراسر جهان در این شهر زندگی می‌کنند و باید خدمات بهتری را دریافت کنند.

گویا مردم ایلام تکفیری هستند که کسی به فکرشان نیست

ایشان در ادامه فرمودند "امیدواریم امسال بتوانیم 200 مرکز درمانی ویژه بیماران سرطانی را در سطوح مختلف به بهره‌برداری برسانیم."

وزیر درمان نهایتا گفت: امروز فاصله دانش پزشکی ما با بسیاری از کشورهای پیشرفته کمتر از 6 ماه است. البته ما نمیدانیم آیا منظورشان از کشورهای پیشرفته رومانی و یوگسلاوی است یا کشوری دیگر؟

 

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">