ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن

وبلاگ نشریه ایمن

ایمن به مسایل شهر ایلام می پردازد با اولویت مسایل بهداشتی و درمانی

خاطرات یک پزشک

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ق.ظ


دکتر علی بخش محمودی قسمت اول

 

جهت رسیدن به کمال انسانی  سلامتی جسم وجان و روح و روان لازم است و افرادی می‌توانند به اوج کمال انسانی برسند و به عبارتی پرواز کنند که صاحب دو بال ایمان و علم باشند . و از میان علوم دو علم (بدن و دین)از اهمیت بیشتری برخوردارند. العلم علمان علم الابدان و علم الادیان

لذا آموزش و تعلیم علم طب از علوم مقدسه میباشد که با جسم و جان انسان مرتبط است . آنجاست که آیت الله طباطبایی ، حاضر است که  اجر و مزد زحمات چند ساله خود را با اجر ومزد یک شب پرستاری بر بالین بیمار عوض نماید . و پزشک هم در راس این علوم و تیم بهداشتی درمانی قرار میگیرد.این پزشک است با بکارگیری اندوخته های علمی و تجربیات خود، آلام و درد بیماران رادرمان میکند و با تکیه بر تخصص و تعهد موجب آرامش و التیام و شفای مریضان میشود .البته مهمترین رسالت این علوم ،حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری ها و بلایا است.

اینجانب خاضعانه و خاشعانه سجده شکر به درگاه خدای متعال بجای می آورم که توفیق فراگیری قطره ای از این علم فراهم شده واز او میخواهم که توفیق عمل و اخلاص در عمل ،عنایت کند که عمر کوتاه دنیا در خدمت نیازمندان و خلق الله سپری شود و انشاءالله موجب رضای حق و توشه آخرت قرار گیرد.

اینجانب با این نیت چه در علوم پایه که در کشور رومانی تحصیل شدو چه علوم کارورزی و بالینی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سپری شد تلاش جدی به عمل آوردم که حد اکثر استفاده از زمان  و کسب مهارت حاصل شود و لذا اولین نتیجه این مهارت در زمان اینترنی به کار گرفته شد.

ارزیابی عمومی:

درارزیابی کلی از زمان شروع تحصیل و دریافت مدرک دکتری به لطف خداوند در نیل به اهداف فوق خود را موفق ارزیابی میکنم و بسیار راضی و شاکر هستم . برای اینکه مخاطبین هم بتوانند ارزیابی داشته باشند و انشاءالله مورد استفاده هم قرار بگیرد به ترتیب زمانی مختصری از فعالیت ها و کارهای انجام شده و در راستای وظیفه ابلاغی که به من محول شده میپردازم و قصد دارم با توصیف زمان و مکان  محل  خدمت و رعایت اختصار به  فعالیت و خدمت انجام شده و همینطورنتیجه آن در  هر مقطع به تفکیک بررسی وارزیابیکنم،تا هم برای مخاطبین مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد و هم با سهولت و آسانی ،استفاده مورد دلخواه را ببرند .

لازم به ذکر است از مهر 1356 به عنوان تربیت معلم وارد دانشسرای مقدماتی وبعد ازدو سال کسب مهارت تدریس . با حکم استخدام قطعی ،مبادرت به امر آموزش در مدارس ابتدایی و راهنمایی بخش ها و شهرستان های ایلام نمودم و حدود 5 سال تعهد خدمتی خود را در آموزش و پرورش گذراندم .که این دوره خود در کسب تجربه و ایجاد اعتماد به نفس وبه عبارتی تعیین مسیر زندگی تاثیرگذار بود.و از افتخارات آن دوره آموزش و راهنمایی به دانش آموزانی بود که هم اکنون در کسوت روحانی(طلبه) و متخصص در علم طب واز اساتید متعهد به نظام اسلامی هستند.

روش کار:

سعی می کنم با رجوع به حافظه و بر اساس بعضی مستندات و به ترتیب زمانی و به صورت توصیفی ، تجربیاتی که بیشتر مرتبط با حوزه بهداشت و درمان است ذکر کنم و ارزیابی خود را هم در هر مقطع بنویسم و فکر میکنم این روش بیشتر مورد توجه مخاطب قرار بگیرد وقابل ارزیابی نیز خواهد بود.

  • اسماعیل گلستان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">